Interactie Verhogen met Technieken van Theo Maassen

Misschien herken je het wel: je hebt iets belangrijks te vertellen, maar je krijgt niet de juiste aandacht van je publiek. Interactie verhogen tijdens je presentatie is essentieel om je publiek betrokken te houden. Theo Maassen, de bekende cabaretier, gebruikt een simpele maar krachtige techniek om aandacht te trekken en nieuwsgierigheid op te wekken. Hij doet dit door een tussenzin in te voegen en daarna een korte stilte te laten vallen.

Een voorbeeld van Maassen: voordat hij zijn tip deelt, zegt hij: “Als je een vrouw wilt versieren…” en pauzeert even. De spanning stijgt, iedereen luistert, en dan komt de daadwerkelijke tip. In plaats van direct alles te vertellen, creëert hij nieuwsgierigheid en maakt hij de luisteraars alert.


Hoe Kun je Interactie Verhogen in Jouw Presentaties?

Wil jij hetzelfde doen in jouw presentatie? Hier zijn enkele voorbeelden van hoe je je publiek nieuwsgierig maakt voordat je je punt deelt. Net zoals Theo Maassen:

✅ Zoals mijn lievelingsdocent zei: “Het volgende zou zomaar op de toets kunnen komen…”

✅ Bij mijn vorige training was dit unaniem de nummer 1 tip…

✅ De volgende grafiek behoedt mij van financiële blunders…

Deze zinnen zijn als een warming-up: ze bereiden je publiek voor op het belangrijkste deel van je boodschap. Het verhoogt de interactie door spanning en verwachting op te bouwen.


Durf Je Punt Even Uit Te Stellen

Soms willen we te snel ons punt maken, maar door het uit te stellen en interactie te verhogen, kun je meer impact creëren. Door je publiek nieuwsgierig te maken, zijn ze al voorbereid op wat gaat komen, en zullen ze actiever luisteren.

Heb jij tips om je publiek voor te bereiden op jouw boodschap? Deel ze hieronder! Binnenkort presenteren? Laten we eens afspreken.


Afbeeldingen en Lichaamstaal om Interactie Te Verhogen

Wil je nog meer impact maken? Naast taal, kun je ook afbeeldingen en lichaamstaal gebruiken om interactie te verhogen. Een sterke visuele ondersteuning, zie dit artikel. 

 

 

 

Deel deze aandachtsrover met anderen

Auteur

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.